Zbiorniczek wyrównawczy był do wymiany. W ASO takie cudo kosztuje ok 180 zł. Na allledrogo znalazłem w cenach od 20 złotych. Kupiłem jakiś lepiej wyglądający użytek za 30 zł. Jeżdżę na nim do dzisiaj. Lepiej kupić czysty lub jasny zbiorniczek. Mój pęknięty było koloru fioletowego.
----------------------------------------------------
Pamiętajcie, by przecieki płynu sprawdzać na włączonym i rozgrzanym silniku. Na sucho nic nie zobaczycie.
-------------------------------------------
Sama wymiana jest bardzo prosta.
1. Wysysamy płyn ze zbiorniczka jakimś wynalazkiem. Ja to robię dużą strzykawką z wężykiem.
2. Potem odpinamy wszystkie wężyki od zbiorniczka. Dwa cienkie u góry i jeden grubszy u dołu. Oczywiście żeby je zdjąć, trzeba najpierw zsunąć trochę metalowe opaski zaciskowe.
3. Potem odkręcamy jedną śrubę i wybijamy jeden nit rozprężny. Żeby nie kupować nowego nitu, najlepiej wybić środek tak, aby potem go nie zgubić. Węże odkładamy tak, aby z nich nic nie wypłynęło, a naprawdę może, zwłaszcza z tego dolnego węża.
4. Następnie musimy zdjąć zbiorniczek z dwóch zatrzasków plastikowych. Wystają one z przodu belki. Ja wyciągając złamałem jeden, łatwiej było go zdjąć. Pamiętajcie, by kupując nowy oba były lub chociaż jeden. U mnie w tym kupionym jeden był wyłamany, ale w jego miejsce przypiąłem plastikową opaskę zaciskową i poza estetyką nie mam żadnych uwag.
Nie uwierzyłbym, gdybym nie zobaczył, że takie małe pęknięcie może narobić tyle szkód. |
Cyferkami zaznaczone wężyki do wypięcia. Strzałki wskazują śrubę (po prawej) i miejsce gdzie jest tzw. plastikowy nit rozprężny. |
Przy wyciąganiu zepsutego zbiorniczka można wyłamać jeden z plastikowych zatrzasków. |
Wysysamy płyn. Ja wlewam go do plastikowej butelki. Jak się okaże, że płyn jest czysty, to potem wlewam go z powrotem do zbiorniczka. |
Zaciskamy, odsuwamy i zdejmujemy węże. Najpierw zdejmujemy górne, a potem ten dolny. |
Do dolnego zacisku będzie potrzebne coś szerszego niż kombinerki. Przy okazji widać mokre węże - to jest właśnie płyn chłodzący, który wyciekł. |
|
Nit rozprężny przygotowany do założenia. Ten środkowy klin trzeba wybić. Potem nakładamy jak na zdjęciu i wsadzamy go do otworu. Następnie dociskamy ten mały klin. |
Ta opaska o której napisałem wyżej. Poza estetyką nic się nie dzieje. |
Nowy zbiornik po zamontowaniu. |
Dzięki za dokładną poradę! Przyda się.
OdpowiedzUsuńSuper
OdpowiedzUsuńDzięki za instrukcję
OdpowiedzUsuńWitam Panowie! Właśnie czeka mnie wymiana zbiorniczka wyrównawczego. Mam jedno pytanie. Czy po zamontowaniu zbiorniczka i dolaniu płynu chłodzącego należy odpowietrzyć układ chłodzenia?
OdpowiedzUsuńWiele firm przemysłowych zwraca uwagę na potrzebę utrzymania swoich pomp hydraulicznych w pełni sprawnych. Usługi naprawy, jak te opisane na https://hydro-dex.com/naprawa-pomp-hydraulicznych-do-hydrocyklonow/, są niezbędne do utrzymania ciągłości i efektywności produkcyjnej.
OdpowiedzUsuń