niedziela, 21 sierpnia 2016

Świst/gwizd z komory silnika

Od min. 2 lat miałem tak, że jak dodawałem gazu , a nawet przy dużych prędkościach jak popuszczałem pedał gazu, to mi gwizdało spod maski.
Długo czekałem, by się z tym rozprawić, ale to moja wina, bo się bałem.
Po analizie treści internetowych i rozmów ze szwagrem, doszedłem do wniosku, że albo uszczelka pod kolektorem dolotowym albo przepustnica.
Żeby nie przepłacać i nie robić od razu najbardziej skomplikowanych rzeczy wymieniłem przepustnicę na początek. I o dziwo, pomogło. Okazało się, że to była cholerna przepustnica (!!!). Kupiłem najtańszą na alledrogo za 29,99:) Ważne byście wiedzieli, że silnik Z16XEP był montowany też w Astrze III i Zafirze B. Kupiłem dedykowaną do Astry, ale do tego samego silnika. I co ważniejsze, do Astry były tańsze niż do Merivy (ach, Ci handlarze!). Podczas zakupu zwróćcie uwagę też na to, by przepustnica wyglądała jak ta wasza, bo handlarze czasem się mylą.

 Nie zamierzam jej na razie wymieniać. Wszystko działa jak należy. Czuć teraz różnicę w reakcji silnika na pedał gazu.

Jak zdjąć przepustnicę? O tym jest w innym poście pod tagiem "przepustnica".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz