niedziela, 17 maja 2015

Wymiana czujnika ciśnienia oleju - silnik Z16XEP


Jeżeli zapala nam się po kilkudziesięciu kilometrach żółta ikonka od oleju na wyświetlaczu i gaśnie po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilku minut, a potem znowu się zapala po kolejnych kilometrach, to może oznaczać:
- wadliwy/zepsuty czujnik ciśnienia oleju,
- ubytek oleju,
- problem z elektroniką.

Ja zacząłem od najłatwiejszego. Wymieniłem czujnik. Koszt oryginalnej części z ASO - 36 zł.
Oczywiście żeby być pewnym diagnozy, to najpierw sprawdziłem na bagnecie, czy oleju nie ubyło, a potem sprawdziłem ile jeszcze do wymiany oleju - i wszystko było ok.



Ten czystszy to nowy oryginał. Ten wadliwy, to zamiennik-bubel,
 który wkręcono mi półtora roku temu za 90 zł (!!!).
I nie wiem do dziś czy była taka potrzeba... 


I bardzo ważna rzecz: mi ujawniła się usterka w trasie przy dłuższym obciążeniu silnika. Jak jeździłem krótkie odcinki po 26 km do pracy i nazad,  to nic się nie włączało.


Czujnik znajduje się z przodu silnika, stojąc na wprost auta, po naszej lewicy. Zaraz za rurką bagnetu olejowego.


Widać strużkę oleju-wyciekło po odkręceniu czujnika.



Dostęp od spodu auta.
Dół zdjęcia to przód auta - tu znajduje się ta sprężarka klimatyzacji.


Aby czujnik wymienić należy wypiąć złącze z czujnika, a potem go po prostu wykręcić. Wyleje się trochę oleju, ale nie ma się czego bać. To są małe ilości.

Czujnik odkręcamy kluczem 24. Ja odkręcałem i dokręcałem płaskim kluczem, ale sprawniej byłoby oczkowym lub nasadkowym (ale  takim wydłużonym, bo czujnik jest trochę długi). I jeszcze jedno: jeśli masz klimę w aucie, jak ja, to od dołu jest sprężarka i dostęp od spodu jest utrudniony.
Jeśli nie masz klucza nasadkowego i masz większe dłonie, to będą kłopoty z nakręceniem czujnika :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz