Czasami z różnych powodów trzeba go wymienić np. awaria czy złe wskazania i tym samym problemy z pracą silnika.
Czujnik znajduje się na rurze dolotowej między obudową filtra a przepustnicą.
Żeby go zdjąć trzeba zdjąć wtyczkę i użyć potem śrubokręta (średniej wielkości). Pod gumowe uszczelnienie wtykamy (od strony czujnika) śrubokręt i wyciągamy powolutku czujnik. Bez obawy przy robocie z wyczuciem nic wam się nie złamie.
Wkładamy go trochę inaczej. Jak już wyjęliśmy czujnik, to wyciągamy gumę uszczelniającą i nakładamy ją na czujnik, tak jak powinno być. Potem przykładamy do otworu i wciskamy gumę kawałek po kawałku do środka z użyciem śrubokręta. Chwilę to zajmie, ale cierpliwość i spokój popłaca.
Filmik na dole wszystko wyjaśni.
Link do filmu na youtube w pełnym wymiarze.
Witam, jaki był producent czujnika który Pan wymienił, starego i nowego czujnika?
OdpowiedzUsuńOryginalny Opla na FAE.
OdpowiedzUsuńPodejrzewam, że gdyby posmarować to uszczelnienie gumowe płynem do naczyń to obyłoby się bez śrubokręta, wszystkie uszczelnienia tego typu pięknie wskakują po płynie.
OdpowiedzUsuńu to slabo. U mnie w Merivie juz komputer byl regenerowany bo padl, a teraz padl czujnik kąta skretu kierownicy. Wszystko przed Toba kolego :-)
OdpowiedzUsuń