niedziela, 6 listopada 2016

Wymiana czujnika temperatury zasysanego powietrza

Tak, tak. Niektórzy w autach mają przepływomierze, a ja w swoim mam czujnik temperatury powietrza zasysanego. Funkcję spełnia taką samą jak przepływomierz, ale jest mniejszy.

Czasami z różnych powodów trzeba go wymienić np. awaria czy złe wskazania i tym samym problemy z pracą silnika.

Czujnik znajduje się na rurze dolotowej między obudową filtra a przepustnicą.
Żeby go zdjąć trzeba zdjąć wtyczkę i użyć potem śrubokręta (średniej wielkości). Pod gumowe uszczelnienie wtykamy (od strony czujnika) śrubokręt i wyciągamy powolutku czujnik. Bez obawy przy robocie z wyczuciem nic wam się nie złamie.

Wkładamy go trochę inaczej. Jak już wyjęliśmy czujnik, to wyciągamy gumę uszczelniającą i nakładamy ją na czujnik, tak jak powinno być. Potem przykładamy do otworu i wciskamy gumę kawałek po kawałku do środka z użyciem śrubokręta. Chwilę to zajmie, ale cierpliwość i spokój popłaca.


Filmik na dole wszystko wyjaśni.
Link do filmu na youtube w pełnym wymiarze. 




4 komentarze:

  1. Witam, jaki był producent czujnika który Pan wymienił, starego i nowego czujnika?

    OdpowiedzUsuń
  2. Podejrzewam, że gdyby posmarować to uszczelnienie gumowe płynem do naczyń to obyłoby się bez śrubokręta, wszystkie uszczelnienia tego typu pięknie wskakują po płynie.

    OdpowiedzUsuń
  3. u to slabo. U mnie w Merivie juz komputer byl regenerowany bo padl, a teraz padl czujnik kąta skretu kierownicy. Wszystko przed Toba kolego :-)

    OdpowiedzUsuń