sobota, 2 stycznia 2016

Kontrolki przy zegarach

Może i banalny rzecz, ale ważna z punktu widzenia usterek, które mogą wystąpić w naszym aucie.

Trzeba pamiętać, że kontrolki przy zegarach powinny wyłączać się w określonej kolejności i że część gaśnie jeszcze przed odpaleniem silnika.
Na przykład pierwsza powinna zgasnąć kontrolka poduszek powietrznych, a ostatnia gaśnie od EPSa. Kontrolka ładowania prądu, EPS czy tzw."check engine"" nie zgasną dopóki nie załączymy silnika.  Z kolei żółta kontrolka auta z kluczykiem załącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale zaraz po tym gaśnie jeśli wszystko jest w porządku. Tak samo kontrolka poduszek powietrznych czy od ABS.

Zdarzyło mi się, że miałem włączoną żółtą kontrolkę auta z kluczykiem podczas jazdy. Silnik nie dawał się kręcić na więcej niż 4 tys. obrotów. Po zgaszeniu silnika i jego ponownym odpaleniu kontrolka już się nie włączała i silnik dawał się kręcić wysoko, ale...  był jakiś mułowaty no i po przekręceniu kluczyka do pozycji przed odpaleniem, miałem ją włączoną i okazało się, że był błąd w sterowniku silnika. Musiałem go skasować, żeby silnik odzyskał swój dawny wigor no i aby zgasła kontrolka.
Inną częstą przypadłością jest kontrolka "check engine", czasami może nawet i migać podczas jazdy. U mnie zdarzała się taka sytuacja przy źle ustawionej instalacji LPG lub błędzie dotyczącym czujnika wału korbowego.
Zdarza się, że podczas jazdy może włączyć się żółta kontrolka oleju. To oznacza zbyt niski poziom oleju w silniku lub że czas na wymianę oleju.
Poniżej filmik z mojego auta.


2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam co jakiś czas zapala mi się kontrolka oleju ze slaczkiem po prawej stronie licznika w opel meriva A benzyna, co to oznacza?

    OdpowiedzUsuń