czwartek, 12 listopada 2015

Ujście/rurka parownika klimatyzacji

Gdyby ktoś szukał gdzie jest odpływ wody z parownika klimatyzacji w Maryśce. Niestety aby się tam dostać trzeba podnieść samochód i wgrzebać się pod niego. Wąż skraplacza jest w tym samym miejscu gdzie wychodzi z kabiny drążek zmiany biegów - za miską olejową i w okolicach czujnika Lambda. 

W związku z drobnymi problemami w układzie klimatyzacji postanowiłem tam zaglądnąć przy okazji innych prac. Wężyk był zabrudzony i niedrożny.

Zaznaczone na czerwono - wężyk parownika.

Wężyk gumowy można zdjąć i bez problemu wyczyścić.
Żeby go zdjąć nie trzeba nic odkręcać. Po prostu zdejmujemy.

Tak wygląda plastikowa rurka po zdjęciu gumowego wężyka.

EDIT: Powodem kłopotów z klimą był dymek, który wydostawał się z kratek wentylacyjnych przy bardzo wysokich temperaturach przy dłuższej jeździe. Dymek nie śmierdział, ale był biały.  Klimatyzacja działała normalnie i nic innego się nie działo. Przyczyny ustały po powyższym zabiegu.

11 komentarzy:

  1. Szkoda że nie dodałeś jakiego typu to były problemy z klimatyzacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki wielkie. U mnie znów dzieje się coś takiego że jeśli mam zaparowane szyby to strasznie długo schodzi z nich para a na mroziku zamarzają mi szyby od środka. Czy spotkałeś się z czymś takim?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak mam parę na szybach, to nie dmucham nawiewem tylko załączam klimatyzację i pomaga - szybciej schodzi. Jeśli na klimie słabo wyciąga wilgoć, to coś z układem jest nie tak. Może osuszacz do wymiany.
    A w kwestii tego zamarzania szyb od środka, to poszukałbym źródła wilgoci w kabinie auta. Może gdzieś coś wycieka albo woda jest pod dywanikami z przodu, a może jakieś uszczelki w drzwiach są niekompletne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.
    Jak się dostać do parownika klimy żeby do umyć ?
    Jest jakiś dostęp od strony filtra kabinowego ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie zastosowanie parownika w kanałach kanalizacyjnych to świetna sprawa. W sytuacji awarii firmy jak https://www.stankan.pl/udraznianie-rur-kanalizacyjnych posiadają niezbędny sprzęt, który pomoże nam rozwiązać ten kłopot. Nim się obejrzymy rury i kanalizacja będzie udrożniona,a to jest jednak bardzo istotna rzecz.

    OdpowiedzUsuń
  6. W naszej domowej klimatyzacji skończył się czynnik chłodniczy, więc skontaktowałem się z ICE klima i następnego dnia wszystko było na swoim miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałem sam odgrzybić klimatyzację, ale nie znalazłem miejsca, w którym można wprowadzić rurkę podającą pianę na parownik. Mogę prosić o podpowiedź, gdzie ona jest?

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda sama klimatyzacja na dzień dzisiejszy jest bardzo ważna i ja jestem zdania, że również dobrze wiedzieć komu zlecić w ogóle jej montaż. Na pewno bardzo dobre instalacje wykonuje firma https://klimatyzacja-srem.pl/ i u mnie całość działa znakomicie.

    OdpowiedzUsuń