Myślę, że tak.
Powody:
- ochrona przed wodą i solą (w zimie) a tym samym ochrona przed korozją,
- jeśli masz LPG, silnik szybciej przełącza się na gaz;
- podczas chłodnych dni silnik dłużej trzyma ciepło, tym samym łatwiej z rozruchem i przełączaniem się na gaz.
Powody:
- ochrona przed wodą i solą (w zimie) a tym samym ochrona przed korozją,
- jeśli masz LPG, silnik szybciej przełącza się na gaz;
- podczas chłodnych dni silnik dłużej trzyma ciepło, tym samym łatwiej z rozruchem i przełączaniem się na gaz.
Mitem zaś jest wyciszenie pracy silnika. To kompletna bzdura.
I to tyle (a może AŻ).
Koszt założenia w warsztacie to 20 zł. Nie warto latać za darmowym najazdem. Przy okazji zakładania w warsztacie plusem jest, że sobie oglądniesz stan podwozia.
Kupiłem najtańszą osłonę (ok. 90 zł z przesyłką i spinkami) i nie narzekam. Przy dziurach i przejeżdżaniu przez progi spowalniające nic nie ociera.
Koszt założenia w warsztacie to 20 zł. Nie warto latać za darmowym najazdem. Przy okazji zakładania w warsztacie plusem jest, że sobie oglądniesz stan podwozia.
Kupiłem najtańszą osłonę (ok. 90 zł z przesyłką i spinkami) i nie narzekam. Przy dziurach i przejeżdżaniu przez progi spowalniające nic nie ociera.
EDIT 29.01.2014
Naprawdę warto. Przy roztopach na początku stycznia br. sprawdzałem w warsztacie i cały spód miałem suchuteńki. Poza tym silnik trzyma dłużej ciepło.
EDIT 21.01.2016
Po dwóch latach zauważyłem dwa małe minusy:
1. Lepiej kupić osłonę jednolitą niż tą z odkręcaną środkową częścią. Do wymiany oleju wystarczy, ale jak decydujesz się dodatkowo na wymianę filtra, to i tak cała osłona musi być zdjęta..
2. Moja osłona w tej części środkowej, którą można odkręcać, niestety troszkę się odkształciła. Nie jest to dużo, ale jest to widoczne po zdjęciu z samochodu.
EDIT 21.01.2016
Po dwóch latach zauważyłem dwa małe minusy:
1. Lepiej kupić osłonę jednolitą niż tą z odkręcaną środkową częścią. Do wymiany oleju wystarczy, ale jak decydujesz się dodatkowo na wymianę filtra, to i tak cała osłona musi być zdjęta..
2. Moja osłona w tej części środkowej, którą można odkręcać, niestety troszkę się odkształciła. Nie jest to dużo, ale jest to widoczne po zdjęciu z samochodu.
Jako właściciel Merivy doceniasz że dzielisz się swoimi doświadczeniami. Artykuły są znacznie rzetelniejsze niż opinie forumowe. Dzięki!
OdpowiedzUsuń*doceniam
UsuńCzy brales oslone z dodatkowa prawa strona na alternator, czy juz miales ja na wyposazeniu?
OdpowiedzUsuńOsłony na alternator nie ma, bo alternator jest z tyłu prawej strony silnika. Osłona boczna jest na pasek wielorowkowy.
OdpowiedzUsuńMiałem już takową.
Witam mam problem związany z tym że jak pada mam wode w bagażniku z prawej strony
OdpowiedzUsuńAle co masz zalane? Jeśli mokra jest tapicerka to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić uszczelkę klapy albo samą klapę. Jak tylko od dołu, to szukałbym nieszczelności/dziury w podłodze.
OdpowiedzUsuńHej, dzięki za artykuł, zamontowałem osłonę dolną tak jak Wy, miałem prawą stronę już na wyposażeniu, ale poleżałem pod samochodem i obejrzałem sobie inne miejsca i stąd moje pytanie: czy ktoś z Was ma analogicznie lewą osłonę (taką jak ta po prawej między nadkolem a dolną osłoną), wygląda na to, ze jest tam trochę pustej przestrzeni i otwór w plastikowym nadkolu jakby do jej montażu.
OdpowiedzUsuń