sobota, 5 października 2013

Dolna osłona silnika. Czy warto?

Myślę, że tak.
Powody:
- ochrona przed wodą i solą (w zimie) a tym samym ochrona przed korozją,
- jeśli masz LPG, silnik szybciej przełącza się na gaz;
- podczas chłodnych dni silnik dłużej trzyma ciepło, tym samym łatwiej z rozruchem i przełączaniem się na gaz.
Mitem zaś jest wyciszenie pracy silnika. To kompletna bzdura.
I to tyle (a może AŻ).
Koszt założenia w warsztacie to 20 zł. Nie warto latać za darmowym najazdem. Przy okazji zakładania w warsztacie plusem jest, że sobie oglądniesz stan podwozia.
Kupiłem najtańszą osłonę (ok. 90 zł z przesyłką i spinkami) i nie narzekam. Przy dziurach i przejeżdżaniu przez progi spowalniające nic nie ociera.

EDIT 29.01.2014
Naprawdę warto. Przy roztopach na początku stycznia br. sprawdzałem w warsztacie i cały spód miałem suchuteńki. Poza tym silnik trzyma dłużej ciepło.

EDIT 21.01.2016
Po dwóch latach zauważyłem dwa małe minusy:
1. Lepiej kupić osłonę jednolitą niż tą z odkręcaną środkową częścią. Do wymiany oleju wystarczy, ale jak decydujesz się dodatkowo na wymianę filtra, to i tak cała osłona musi być zdjęta..
2. Moja osłona w tej części środkowej, którą można odkręcać, niestety troszkę się odkształciła. Nie jest to dużo, ale jest to widoczne po zdjęciu z samochodu.


7 komentarzy:

  1. Jako właściciel Merivy doceniasz że dzielisz się swoimi doświadczeniami. Artykuły są znacznie rzetelniejsze niż opinie forumowe. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy brales oslone z dodatkowa prawa strona na alternator, czy juz miales ja na wyposazeniu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Osłony na alternator nie ma, bo alternator jest z tyłu prawej strony silnika. Osłona boczna jest na pasek wielorowkowy.
    Miałem już takową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam mam problem związany z tym że jak pada mam wode w bagażniku z prawej strony

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale co masz zalane? Jeśli mokra jest tapicerka to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić uszczelkę klapy albo samą klapę. Jak tylko od dołu, to szukałbym nieszczelności/dziury w podłodze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, dzięki za artykuł, zamontowałem osłonę dolną tak jak Wy, miałem prawą stronę już na wyposażeniu, ale poleżałem pod samochodem i obejrzałem sobie inne miejsca i stąd moje pytanie: czy ktoś z Was ma analogicznie lewą osłonę (taką jak ta po prawej między nadkolem a dolną osłoną), wygląda na to, ze jest tam trochę pustej przestrzeni i otwór w plastikowym nadkolu jakby do jej montażu.

    OdpowiedzUsuń