środa, 18 września 2013

Jaki olej do Meriva A?

Czytam ostatnio o olejach silnikowych. W sumie nic nowatorskiego tu nie dołożę. Wszystko jest w instrukcji.
- Ma być olej syntetyczny.
- Pilnuj klasy oleju A3 (A oznacza silniki benzynowe). Na pojemnikach jest zazwyczaj A3/B3 lub A3/B4. Gdzie B oznacza silniki wysokoprężne.
- Plus pilnujemy lepkości - od 0W30 do 5W40.
Ja nieświadomie w maju zmieniłem olej na ten o klasę wyżej. Miałem 5W30 a zmieniłem na 5W40. Na szczęście to nic złego.
Do wymiany zostało mi jakieś 5 tysięcy km i myślę czy nie zrobić tego samemu. Problem w tym, że to wypadnie mi w grudniu, a ja garażu nie mam :)
Artykuł






7 komentarzy:

  1. Witam,

    Zakupiłem Merivę 1.4 16V z 2007r i według książki serwisowej zalany jest olejem 0W40. Czy nadal taki trzeba wlewać czy można zmienić.
    Proszę o podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi w trasie nad morze ok 800km zjadl 1l oleju 10w40. Ten typ tak ma bo na miejscu jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre wzkazóki tak pilnuję jeżdzę na oleju 5w/40 oualitim Protec jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeżdżę na 10w40GM. W czasem całej eksploatacji - wymiana raz na 10tyś, "zjada" około 1 do 1,5l oleju.

    OdpowiedzUsuń