niedziela, 20 sierpnia 2017

Regulator napięcia alternatora-wymiana

Jak wymienić regulator napięcia? W sumie nie jest to trudne, ale najpierw trzeba wyjąć cały alternator z auta. No a nie jest to takie zadanie na pięć minut. Chociaż trudne też nie jest.
Poniżej instrukcja foto.



Odkręcamy zaznaczone na czerwono dwie śruby. Ta po lewej to 15ka a druga 13ka.
I dodatkowo taką mniejszą tam, gdzie jest czarna dziurka poniżej po lewej stronie.
Tam jest śruba na krzyżakowy śrubokręt.


Zdejmujemy obudowę.


Odkręcamy teraz trzy śruby. 



I wyjmujemy regulator napięcia naszego alternatora.




Altek po wyjęciu regulatora.
Widać tu pięknie, co robić dalej, gdyby ktoś chciał rozebrać cały alternator.






Stary regulator napięcia.
Oznaczenie części:
BR14-H3
F 00M 145 281




Nowy zamiennik. Nie ma już nowych regulatorów
do mojego alternatora z oryginalnym numerem części.

Przypominam, że moje auto to benzyna Z16XEP, 105KM, 2006r. Moja Meriva ma alternator 100A o symbolu ZJ. Zanim kupimy regulator napięcia, warto sprawdzić symbol alternatora w naszym aucie. Jak widać na powyższych zdjęciach, jest on na obudowie zewnętrznej alternatora.

4 komentarze:

  1. thanks that's the same one as in zafira a, i'm doing it without removal.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak sprawa wygląda w silniku 1.7cdti z 2004r?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nieźle, a po schematy bezpieczników do Merivy warto udać się na: auto-bezpieczniki.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie trzeba wyciągać alternatora z auta, obejdzie się bez wyciągania :) Bez kanału trochę trzeba się namęczyć, ale wszystko do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń