sobota, 24 maja 2014

Czyszczenie przepustnicy.

Gdyby komuś przyszło do głowy czyszczenie przepustnicy.

Przepustnica znajduje się na końcu plastikowej rury dolotowej (to ta rura która wychodzi z obudowy filtra powietrza). Nie ma ona silnika krokowego, który reguluje obroty silnika na biegu jałowym.


Żeby wyciągnąć przepustnicę należy:

  1. Rozłączyć akumulator (najpierw minus potem plus).
  2. Poluzować obejmy na obu końcach i wyjąć rurę dolotową. Myślę, że najlepiej ją zdjąć całkowicie aby nie przeszkadzała. Pamiętaj, żeby odłączyć od czujnika powietrza wtyczkę.
Ta taśma izolacyjna to dlatego,że muszę poprawić tę wtyczkę.
Kabelek mi się urwał i tak go wcisnąłem (co ciekawe działa i nie wypada).

3. Odłączyć wtyczkę zasilania. Najpierw zdejmujemy szarą część blokującą na wtyczce, a potem właściwą wtyczkę. Oba komponenty mają blokady plastikowe, więc delikatnie aby nie połamać nic.
Na zdjęciu już wyjęte niestety.


4. Poluzować zaciski dwóch wężyków gumowych i je zdjąć (zaciski luzujemy i przesuwamy kombinerkami).
Uwaga! Z wężyka wypłynie trochę płynu.


5. Zdjąć blokadę i odczepić plastikowy wężyk (jak nie daje rady to wyciągnąć z drugiej strony - z bloku silnika (bardzo lekko) wychodzi. Nic się nie stanie jeśli na razie pozostanie na przepustnicy. Zdejmiesz go po wyjęciu przepustnicy.
Wężyk jest po prawej stronie u dołu gumowego wężyka.



Tak wygląda ta zawleczka. Wystarczy podważyć i zejdzie.
6. Rozkręcić 4 śruby torx (rozmiar e10), ale ja odkręcałem i zakręcałem kluczem nasadkowym - chyba 8, ale nie pamiętam. Nic nie zepsułem, a ładnie odkręciłem i zakręciłem.

7. Podnosimy i wyciągamy przepustnicę uważając na uszczelkę.
Uszczelka. Warto ją wymienić, a koszt niewielki.

8. Psikamy preparatem do czyszczenia przepustnic i/lub gaźników górną i dolną część (oczywiście tę wewnętrzną część gdzie przepływa powietrze a nie całą przepustnicę:). I ścianki i tę część ruchomą. Preparat kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym mój kosztował 25zł i był firmy STP.

Nie zrobiłem fotek, ale jest filmik z czyszczenia przepustnicy do Opla Agila. I tam są też wszystkie czynności niezbędne do zdjęcia przepustnicy. Filmik na dole postu.

9. Gdybyś chciał wyczyścić dokładniej. 
Można tez przeczyścić kanaliki  przepustnicy (tam gdzie przelatują resztki oleju i płyn chłodzący), ale trzeba to zrobić na spokojnie. Bierzemy np. kawałek chusteczki higienicznej i skręcamy ją w rulon i wciskamy (ruchem wkręcającym) do kanalików, a następnie delikatnie wyjmujemy. Sporo syfu wychodzi.


10.  Zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności.


Agila - czyszczenie przepustnicy.

3 komentarze:

  1. Wszystko dobrze pokazane 👍

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą Twoją stroną i wiedza jaką posiadasz jest genialna a sposób w jaki ją potrafisz przekazać jest super choć kosztuje Cię to za pewne wiele pracy i poświęcenia.Równy z Ciebie gość, Pozdrawiam-najlerzego.

    OdpowiedzUsuń