Ale od początku. Bieżnik to ta część opona, która styka się z drogą i jego głębokość jest ważna. Wszędzie piszą, że minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika to 1,6 mm, ale lepiej nie czekać do takiego stanu, bo zmienia się bezpieczeństwo jazdy. Wielu producentów zaleca wymianę opon już przy 3/4 mm głębokości.
Jak zmierzyć/sprawdzić stan bieżnika?
- Na zapałkę - wkładam zapałkę w bieżnik, zaznaczam i sprawdzam długość oznaczonego odcinka zapałki.
- Patrzę na zgrubienia w szczelinach na środku bieżnika i "na oko" oceniam jego głębokość.Głębokość zgrubień to minimalna głębokość bieżnika, czyli 1,6 mm.
- Na allealle znalazłem manometr z funkcją miernika głębokości bieżnika. Przynajmniej zapałką nie będę musiał się bawić.
Miernik jednak kupiłem o 3zł taniej w Praktikerze, bo 36zł. Oczywiście są tańsze zwykłe manometry, ale przeczytałem gdzieś, że lepiej takie. Poza tym te przy kompresorach na stacjach paliw czasem przekłamują. No i ten miał ten dodatek do bieżnika:)
A oto stan moich opon.
Zostało mi 5 mm i nie wiem co zrobić, bo ogólny stan bieżnika nie jest dobry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz