niedziela, 10 marca 2013

Żarówki

Jakie żarówki potrzebne są do Merivy?
Oto one:
  • Światła mijania: H7 (12V 55W - to na wypadek gdyby niedouczony pracownik stacji paliw zapytał)
  • Światła drogowe: H1
  • Światła pozycyjne: W5W
  • Kierunkowskazy przednie: PY21W
  • Światła przeciwmgielne: H3 55W
  • Kierunkowskazy boczne: W5W
  • Światła stopu: P21W
  • Światła pozycyjne tył: R5W
  • Światła przeciwmgielne tylne, cofania: P21W
  • Kierunkowskazy tylne: PY21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
  • Oświetlenie wewnętrzne: C10W
  • Oświetlenie bagażnika: C10W
To znalazłem w sieci. Podkreślone potwierdzam.
Niemal co miesiąc spala mi się jakaś żarówka.
------------------------------------
Do wymiany żarówek po stronie pasażera z przodu doradzam wyjąć obudowę filtra powietrza.

30 komentarzy:

  1. Fajna stronka , szkoda ,że nie rozwijana chyba. Przydałoby się info o wymianie żarówki od strony kierowcy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba wyjmować akumulatora wystarczy wysunąć puszkę z bezpiecznikami ktura podtrzymuje akumulator od dołu wysuń tą skrzyneczkę a wymiana żaróek jest wtedy bardzo prosta pozdrawia

      Usuń
  2. W sumie jakby się wczytać i poszukać to napisałem już o tym (post o odłączaniu akumulatora), ale nie jest to tak czytelne:)
    Mam już kilka nowych materiałów, ale nie miałem ostatnio zbyt wiele czasu na przemyślenie i pisanie.
    Specjalnie dla Pana udostępniam info dot. wymiany żarówek przednich (górna belka) stworzone jakiś czas temu na podstawie instrukcji pojazdu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Super stronka - dzięki, mogę się podszkolić .Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Szacuneczek i podziękowania dla autora za poświęcony czas i cenne porady. ☺️
    A nie wystarczy wyjąć łącznika filtra powietrza i dolotu?. robi się wtedy całkiem sporo miejsa.
    Jeśli chodzi o wymianę żarówki od strony kierowcy w moim odczuciu wystarczy wyjąć puszkę z bezpiecznikami (tą przy aku).
    Na trasie wyjmować obudowę filtra czy też akumulator to troszkę kłopotliwe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie dzięki! Przygotowałem się przed rozkręcaniem, dzięki tej stronce. Jednak jest drobny błąd- żarówki oświetlenia wnętrza to W5W, a nie C10W

    OdpowiedzUsuń
  6. Posiadam Opla Merive z 2008roku. Przednie światła wyposażone w soczewki (mijania) i doświetlanie zakrętów.
    Światła postojowe wyposażone w dwie żarówki W5W i inną umieszczoną w pobliżu soczewki. Proszę o pomoc w identyfikacji tej drugiej- nie wiem jaki to typ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Mam Merive z 2005r. U mnie w jednej oprawie z pozycyjną (W5W) jest drogowa, tzw.długie, typu H1.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Dzięki. Takiej właśnie informacji szukałem. Mam Merive z 2006r a kupiłem ją przywiezioną z Niemiec 07.2018r. Widzę, że ma spaloną jedną żarówkę tylną przeciwmgłową. Wg tej informacji skompletuję sobie żarówki to tego samochodzika.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super strona dużo mi pomogła np bezpieczników w zarowkach dzięki

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre informacje na temat obsługi Merivy

    OdpowiedzUsuń
  10. "To znalazłem w sieci. Podkreślone potwierdzam.
    Niemal co miesiąc spala mi się jakaś żarówka".
    Też tak miałem aż w końcu zacząłem używać żarówek tylko z opisem "long life 4 year" (mijania, długie, halogeny) i problem ustąpił teraz wymiana co kilka lat :) Pzdr Tom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałem dodać long lub ultra life 4 letnie ;)

      Usuń
  11. Dzięki za opis żarówek. A swoją drogą, szkoda, że brak informacji w książce obsługi na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  12. Panie autorze chcialem tylko powiedziec ze bardzo Pana szanuje za te strone. Korzystam juz od kilku lat, ciesze sie ze zawsze wypada jako pierwsza w wynikach wyszukiwania a Panu autorowi zycze wszystkiego dobrego w zyciu, zdrowia, pomyslnosci i usmiechu, bo to najwazniejsze. Milego dnia wszystkim odiwedzajacym ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie opisane i tego wlasnie szukalam z mezem. Dzieki wielkie dobry czlowieku. A tak swoja droga jak ktos szuka dobrego sklepu z akcesoriami elektrycznymi to: przewody elektryczne Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super opisane i wytłumaczone serdeczne podziękowania 🙂

    OdpowiedzUsuń
  15. Heh.. Widzę nie tylko ja średnio co 2 miesiące któraś żarówkę muszę wymienic. A już się martwiłem że to jakiś problem z elektryka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak to się ma do droższych żarówek warto dołożyć parę groszy? czy też wypala się w tak krótkim czasie? Próbował ktoś może? Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  17. A jak wymienić żarówki podświetlenia pokręteł nawiewu

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam merivie 2005 i żarówki H4 czy to dobry wybór

    OdpowiedzUsuń
  19. Musisz wypiąć całą ramkę. Delikatnie podważ i wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  20. Ramke podważyłem i wyszła ale jak dostać się dalej do żarówki od strony kierowcy? Niby ją widać i delikatnie sciagnałem cos z pokretła srodkowego ze niby jest lepszy dostęp ale palcami jej nie wyciągnę. I pytanie jaka jest to żarówka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oprócz odsunięcia skrzynki przed akumulatorem, odkreciłem dwa wkręty mocujące reflektor do blachy i go odchyliłem. Jesat nieco lepiej, chyba że ktoś ma rączki panienki. Inaczej masakra - w obu reflektorach.

      Usuń
  21. OK poradzilem sobie...wg mnie wystarczy zdjac maskownice a nastepnie wypiac środkowe pokrętło a pożniej wyjac osłone oświetenia z środkowego pokrętła , tam sw dwa zatrzaski więc łatwo schodzi. Ważne żeby światło w aucie zgasło wtedy lampki mozna wyaciagć, ja uzywłem pensety gdzi ekoncówki owinąłem taśma dwustronna bo przyznam że te żarówki cięzko wychodzą

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja oprócz odsunięcia skrzynki przed akumulatorem, odkreciłem dwa wkręty mocujące reflektor do blachy i go odchyliłem. Jesat nieco lepiej, chyba że ktoś ma rączki panienki. Inaczej masakra - w obu reflektorach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam, jak zdemontować przedni lefrektor? Czy oprócz odkręcenia górnych śrub jest coś jeszcze? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostatnio bardzo popularne są żarówki LED. Zauważyłem, że z takich świateł korzysta coraz więcej kierowców.
    https://motoledy.pl/pl/h11/189-zarowka-led-h11-12v-11w-canbus-5901414680466.html

    OdpowiedzUsuń