piątek, 18 kwietnia 2014

Gdzie są bezpieczniki?

Bezpieczniki odpowiadają za działanie wielu obwodów elektrycznych w samochodzie np.: ogrzewanie tylnej szyby, zapłon, klimatyzacja, reflektory itp. Spalony bezpiecznik powoduje, że obwód jest przerwany.

Małe bezpieczniki są wewnątrz kabiny po lewej stronie kierownicy, poniżej przełącznika świateł. 



Aby się do nich dostać należy po prostu zdjąć obudowę.
Wystarczy pociągnąć od dołu i obudowa wyskoczy. 
Jest założona na zatrzaskach. 


Widok skrzynki z małymi bezpiecznikami. 
Niektóre obwody mają po dwa bezpieczniki. 
Aby dowiedzieć się co jest od czego, trzeba już niestety mieć książeczkę z instrukcją swojego auta.

Aby wyciągnąć te małe bezpieczniki, korzystamy z płaskiego śrubokręta lub szczypiec. Ja wyciągam też palcami.


Parę małych bezpieczników. 
Każdy z nich na grzbiecie ma oznaczenie ile ma amper.

W tej puszce po stronie kierowcy pod klapą silnika 
znajduje się skrzyneczka bezpieczników maxi (dużych).
Naciskamy blokadę po prawej stronie i wyciągamy obudowę do góry.

Widok po otwarciu.
Przy zdejmowaniu plastikowej ścianki komory silnika należy tą puszkę zdjąć. 
Po prostu wyciągamy do góry i wychodzi.






46 komentarzy:

  1. Fajna stronka wielki szacun dla twórcy gorąco pozdrawiam
    padre.

    OdpowiedzUsuń
  2. skąd można wziąć opis który bezpiecznik jest od czego ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, że z duuuużym opóźnieniem, ale odpowiem. Wszystko jest w książeczce, która powinna być w samochodzie. W razie czego "wujek Google" pomoże z opcją ściągnięcia takiego dokumentu w pdf.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój blog jest bardzo pomocny dla świeżaków posiadajacych opla merive. Mam takie pytanie czy mógłbyś coś napisać na temat przekaźników w tym że samochodzie a najbardziej interesuje mnie jak sie do nich dostać. Ponieważ mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby.Wyłącznika nie sprawdzałem gdyż znajduje się on na panelu klimatronica a skoro załącza on grzanie bocznych lusterek to powinien działać. Podejrzewam wiec że może wypaliły się styki w przekaźniku. Ale to sprawdzę jak się do niego dostane. Sprawdziłem też czy dochodzi napięcie do kostki do której podłącza sie okablowanie klapy i po załączeniu ogrzewania szyby tylnej grzeją się lusterka a na kostce jest napięcie 0,27V (przy nastawie miernika na dokładność pomiaru 20V) najciekawsze jest to że po wyłączeniu ogrzewania wskazanie jest cały czas takie samo. Pomiar wykonałem na dwóch przewodach najgrubszych czarnym i brązowym biegnących do ogrzewania tylnej szyby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby jest w skrzynce pod siedzeniem kierowcy. Niestety nie pamiętam, który to. Odsuwasz siedzenie maksymalnie do tyłu i zdejmujesz osłonę jedną i drugą. Jak jutro coś pogrzebię, to napiszę który to od ogrzewania tylnej szyby.
      Jeśli nie działa ogrzewanie tylnej szyby, to może jakiś przewód masz przetarty w gumowej przejściówce między autem a tylną klapą.

      Usuń
    2. Faktycznie przewody były uszkodzone ale sprawdziłem to i usunąłem niestety na kablach nie pojawia się napięcie, bezpieczniki sprawdziłem są dobre wiec jedynie został mi przekaźnik. Sądzę ze jutro będę miał czas przed praca wiec poszukam w miejscu o którym mówisz. Przekaźnik powinien być oznaczony K49 tak wynika ze schematu elektrycznego samochodu.

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. sprawdziłe skrzynke z przekaźnikami za komora silnika tam nie znajduje sie takowy przekaźnik wiec pewnie masz racje ze moze byc pod siedzeniem kierowcy niestety ze schematu elektrycznego powinien sie nazywac k49 ale takiego nie znalazłem wiec mam jakis lipny schemat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie masz może właściwego schematu elektrycznego ogrzewania tylniej szyby?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie masz może właściwego schematu elektrycznego ogrzewania tylniej szyby?

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedź dla potomnych.
    Tak jak pisałem wcześniej przekaźnik szyby tylnej K49 jest w skrzynce pod siedzeniem kierowcy.
    Pod poniższym linkiem jest umiejscowienie przekaźnika: https://drive.google.com/file/d/0B7pf3DENIlriU0t6bDJVUGNlR2M/view?usp=sharing

    Jak jeszcze potrzebujesz schematu to daj znać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj.
    Fajny blog.
    Czy masz schematy elektryczny Merivy tzn opis bezpieczników ,który do czego oraz przekaźniki 1.7 diesel 2006r.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pytam gdzie znajduje się przekażnik zapłonu w oplu merivie a nikt nie umie wskazać tylko piszecie o bezpiecznikach

    OdpowiedzUsuń
  12. Od czego u ciebie jest ten podwójny bezpiecznik z kabelkiem w 4 rzędzie?

    Poza tym mam następujący problem. Kupilem meri z 2007 roku, ktora wg vin fabrycznie ma 4 szyby elektr. Sterowanie w aucie jest, przyciski sa podświetlenie, natomiast tylne szyby nie reagują. Poza tym dziwny twor mi sie trafił, bo jedna szyba ma dodatkowo zamontowane sterowanie ręczne - chyba ktos cos kombinowal. Auto nie bite, spasowanie elementow wzorowe. W rozpisce bezpiecznikow znalazlem info o oddzielnych bezp. dla szyby przedniej prawej i lewej , a o bezpieczniku na tyl nie widziałem info.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam chciał bym zapytac ktory to bezpiecznik odpowiada za automatyczne zamykanie samochodu po wyjsciu,kiedys mi to działalo wiec prawdopodobnie przepalil sie bezpiecznik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie automatyczne zamykanie?
      Chodzi ci chyba o zamykanie z pilota?
      Jak wcisniesz rygiel u kierowcy, to reszta drzwi tez sie zamyka?

      Usuń
    2. jak wysiade z auta to po paru sekundach auto sie zamyka automatycznie nie musze sam zamykac z pilota

      Usuń
    3. Taką opcje to maja nowsze auta z bezkluczykowym dostepem, a nie Meriva A.

      Usuń
  14. Witam, zgasło mi tylne lewe światło mijania, przednie lewe światło pozycyjne,zarówki oki, jakiś przekażnik padł? Bezpieczniki odpowiadają za te 2 swiatła razem?

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie napisałeś czy sprawdziłem samą żarówkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłem i patrzyłem pobieżnie bezpieczniki,dziwne ze dwie naraz.prawdopodobnie po podłaczeniu przyczepki z wypozyczalni tak sie stało.

      Usuń
    2. No faktycznie dziwne. Hmmm. Sprawdz moze czy bezpiecznik od pozycyjnych jest oddzielnie na przod, tyl, prawo, lewo.

      Usuń
  16. Proszę o informację który bezpiecznik odpowiada za 3 przyciski do włączenia klimy ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego bo żaden nie działa, Meriva 1.4 benzyna

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie Nie działa światło wewnętrzne proszę o pomoc:'/

    OdpowiedzUsuń
  18. Prośbą mała ..który bezpiecznik odpowiada za zamek centralny ..anglik 2004 1.4 petrol

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam, jakiś spec wstawił mi 20A bezpiecznik zamiast 5A w 53 porcie. efekt jest taki że przestał działać centralny zamek. Wsiadłem do auta a tu silniczek od klapki wlewu paliwa chodził na okrągło, później się uspokoił ale go wypiąłem. Po rozebraniu siłownika tylnej klapy okazało się że spalony jest silniczek. A kiedy sprawdziłem skrzynkę pod fotelem to zobaczyłem posklejane potopione ze sobą przewody 2 czarne z żółtym paskiem z czerwonym. I ten czerwony przewód mnie interesuje bo w nim jest napięcie od bezpiecznika nr 53 (ele. szyby) chcę go wypiąć na stałe ale z zachowaniem upuszczania szyb. Czy mógłby mi ktoś udostępnić schemat złącza pod fotelem i bezpiecznika 53 żebym nie usmażył samego siebie w aucie?

    OdpowiedzUsuń
  20. Jaki bezpiecznik odpowiada za brak tylnych świateł opel meriva 1.7cdti 2005 proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaki bezpiecznik odpowiada za brak tylnych świateł opel meriva 1.7cdti 2005 proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  22. który bezpiecznik odpowiada za zamek tylnej klapy

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam tylna klapa nie chce mi się otworzyć co może być nie tak ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Może ktoś poratuje schematem elektrycznym. Meriva A 2005 1.6 Z16XE? Problem z pedałem gazu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam, gdzie jest bezpiecznik od podgrzewania sondy lambda.
    Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, gdzie jest bezpiecznik od podgrzewania sondy lambda.
    Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam, przestała mi działać tylna wycieraczka podczas dużych mrozów. Mam wrażenie, że przymarzła, bo jest ustawiona trochę do góry. Co może być przyczyną? Bezpiecznik?

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie mogę znaleźć,który bezpiecznik jest odpowiedzialny za składanie lusterek.

    OdpowiedzUsuń
  29. Który przekaźnik odpowiada za grzanie foteli przednich?

    OdpowiedzUsuń
  30. Po schematy bezpieczników wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach, więcej na http://auto-schematy.pl/

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam który bezpiecznik jest od radia w opel meriwa A

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jaki bezpiecznik jest od trakcji

    OdpowiedzUsuń