wtorek, 10 września 2013

Wymiana świec

Wymianę/sprawdzenie świec robimy na chłodnym silniku. Ze względu na prawa fizyki. Nie ma co się rozpisywać. Krótko mówiąc można spieprzyć silnik.

1. Zdejmujesz prostokątną puszkę z kablami. U mnie poszło jak pociągnąłem do góry.
  

2. Odsuń w prawo tę podłużną część obudowy i wyciągnij ją.
 

3. Jeśli masz gaz i wtrysk (to niebieskie na fotkach) masz na obudowie jak ja to go odkręć. Bo nie wykręcisz nic. Jeśli nie masz, to do kroku 4.
4. Odpinasz wtyczkę od prądu. Znajduje się pod puszką, którą zdjąłeś.

5. Odkręć 2 śruby mocujące cewkę kluczem torx. Nie pamiętam jaki rozmiar :/

6. Pociągnij stanowczo acz delikatnie cewkę do góry aż zejdzie ze świec. Wyciągnij ją.
Cewka zdjęta ze świec.

7. Weź klucz do świec 16mm i wykręć świece. Odkręcamy je w lewo.
8. Wkręć nowe świece z taką samą siłą z jaką były poprzednie wkręcone. (Powinno być 25Nm). Ja zrobiłem na czuja. I działa.
Za słabo wkręcona świeca => świeca odkręci się i będzie trzeba znowu wszystko otwierać, by ją dokręcić.
Zbyt mocno wkręcana => można przekręcić gwint = kosztowna naprawa.
9. Reszta w odwrotnej kolejności.

2 komentarze:

  1. Jestem zielony w tych sprawach, więc jak dla mnie poradnik super. Mam też pytanie, ponieważ posiadam ten sam model Opla Merivy i mam w planach założenie instalacji lpg chcę zapytać jak się u Pana sprawuje instalacja, czy są z nią jakieś problemy, czy wszystko jest ok?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z samą instalacją nie ma problemów. Tankuję i jeżdżę. Plus regularnie wymieniam u gaziarza filtry i tyle (bo na gwarancji).
    Jedyny problem jaki mi się przydarzył to dwa razy włączyła mi się kontrolka "check engine" po tankowaniu na jednej z sieciowych stacji ("uboga mieszanka paliwowa"). Spalanie w trasie 8 - 8,8 l (maks. dozwolona prędkość),a w mieście 9 -10l.
    Jak gaziarz dobrze wszystko założy i wyreguluje, to nie powinno być problemów.

    OdpowiedzUsuń