niedziela, 7 kwietnia 2013

Płyn do chłodnicy

Na samym początku nie zapytałem sprzedającego o płyn w chłodnicy, więc miałem problem. Do tego nie mogłem dopasować koloru płynu, którego było mniej niż należy. W końcu kupiłem na stacji Lukoil płyn Prestone. Płyn jest  mieszalny z innymi. I problem załatwiony. 1l pojemnik kosztuje ok 16zł.



Zgodnie  z instrukcją samochodu, płynu chłodniczego wlewamy trochę powyżej napisu KALT/COLD przy chłodnym silniku. Nie wolno wlewać więcej!!! Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem ciepła silnika. Nie otwieraj przy ciepłym/gorącym silniku, bo w zbiorniczku zbiera się gaz przy wysokiej temperaturze. Piszę, bo sam na początku nie wiedziałem.. 

Jeśli chcesz sprawdzić stężenie płynu to sprawdzasz to urządzeniem zwanym aerometrem. W razie potrzeby uzupełnić stężenie poprzez dolanie płynu (patrz - książeczka z instrukcją).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz