sobota, 20 kwietnia 2013

Nowe opony letnie

          Żona kazała kupić nowe opony i uległem. Zdecydowałem się na opony NOKIAN H XL. Fińska marka powiązana z Nokią. Wiele dobrych opinii. No i mieli promocję na oponeo.pl. Cena 231zł/szt. W sumie 924 zł, a w cenie przesyłka kurierem.
         Opony mają indeks twardości 88. I w porównaniu do moich zimówek z indeksem 84 jest o niebo lepiej i samochód bardziej "płynie". Nie czuć oporu. Nikt mi nie powie, że lepiej jeździć 84 takim samochodem jak Meriva. Tylko 88.
         Oczywiście rozmiar zalecany czyli 185/60 R15 -  czyli bez eksperymentów chociaż kusiło.

         Podczas wymiany okazało się, że mam przebitą prawą przednią oponę - miałem wbity gwóźdź na całą grubość opony. Nie wiem jak to się stało, ale chyba ktoś mi go podłożył, bo jakim cudem takie długie gówno mogło mi się wbić tak idealnie. Nie powiem, że nie miałem podejrzeń co do tej opony, bo przez ostatnie 4 tygodnie dziwnie schodziło mi powietrze nawet jak dopompowałem, ale nic nie widziałem na niej. Kazałem naprawić, ale i tak chętnie pozbyłbym się tych opon i kupiłbym zimówki z indeksem 88.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz