wtorek, 19 lutego 2013

Zapinacz pasów bezpieczeństwa

Kupując samochód nie przyjrzałem się dokładnie zapinaczom pasów. Okazało się, że jeden (siedzenie za kierowcą) był pęknięty i przez to mechanizm nie działał prawidłowo. Czasami zapinka w środku się przesuwała i nie można było zapiąć lub odpiąć pasa.
Postanowiłem wymienić ten zapinacz. Kupiłem na allegro. Ale już z wymianą było gorzej. Najpierw nie wiedziałem jak odpiąć plastikową osłonę a potem musiałem kupić klucze typu Torx.

Co do plastiku to jest na 2 plastikowe zatrzaski (nie wiem czy tak się to nazywa) i trzeba by wymontować całe siedzenie żeby nic nie połamać. Ja byłem brutalny. Wyłamałem jeden zatrzask, a potem plastik przekręciłem do góry i wymieniłem zapinacz. Plastik trochę odstaje, ale na razie nie przeszkadza, a jak się zbiorę to poszukam i kupię nowy lub używany.
Jeśli chodzi o klucz Torx to sześcioramienny rozmiar 45mm i sprawa załatwiona.

Nowy zapinacz pasa bezpieczeństwa

 Odsunięta osłona i śruba do wykręcenia

Tak wygląda śruba

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz